Pro ochranu Vašich dětí je dobré jen to nejlepší.Košík | Pokladna
Nové testy autosedaček | Potahy autosedaček Römer 2011 | Předpisy, technické informace a normy | Proč Isofix? | Proč výrobky Britax Römer? | Průvodce bezpečným cestováním

Košík

Váš nákupní košík:
obsahuje 0 položek za 0 Kč

Zákazník

Nepřihlášen

Přihlásit

Registrace

Vyhledávání:

rozšířené

Provozovatel

BabyStyle, s.r.o.
Azalková 215
250 63 Čakovičky

IČO: 27928241
DIČ: CZ27928241

Tel.: 602 229 044

E-mail
HOT-LINE

               

Přidejte si tuto stránku do Oblíbených položek! Nastavte si tuto stránku jako svoji Domovskou! 





Doporučte nás

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
-> Doporučte nás!

Novinky e-mailem

Zadejte svůj e-mail a budete informováni o novinkách a výhodných akcích.

Zadáním registrovaného e-mailu novinky odhlásíte.

Nové testy autosedaček

Na trhu se stále ještě nabízejí dětské autosedačky, které nesplňují náročná zkušební kritéria. Při aktuálním testu autosedaček, které provedlo sdružení evropských autoklubů společně s organizací Stiftung Warentest, propadly čtyři z 28 sedaček a musely být ohodnoceny jako „nedostatečné“.
Tři z těchto sedaček (EitelPlastic Luftikid, Kids im Sitz Ferrari Teko a IWH Trade Max Vario Max) neobstály při bočním nárazu. Negativně byl hodnocen rovněž model Cockpit firmy Michelin, který jako jediný selhal při čelní srážce.
Při testu bylo provedeno přes 100 nárazových zkoušek. Sedačky byly testovány také z hlediska snadné obsluhy. Dobré ohodnocení obdrží dětská sedačka jen tehdy, dopadnou-li dobře zkušební kritéria jak pro bezpečnost, tak pro obsluhu.

Aktuální testy autosedaček 2008 najdete zde

Testované autosedačky od roku 2003 do 2006


Čtyři nedostatečné dětské autosedačky v rámci jedné testovací série – s něčím takovým se zkušební tým už řadu let nesetkal. Tyto výsledky jasně ukazují, jak je důležité podrobit bezpečnostní systémy pro děti nejen zákonem předepsané zkoušce ECE, ale i testu tvrdosti, vyvinutému například německým autoklubem ADAC. Pouze tento test zkoumá vedle zostřeného frontálního nárazu i boční náraz.
Přesně na tom ztroskotaly zmíněné čtyři výrobky hodnocené jako „nedostatečné“. Cockpit Michelin (pro děti 9-25 kg) selhal při čelním nárazu: rozhodující bezpečnostní součásti přitom praskly a existuje příliš velké riziko zranění dítěte. Ve stejné hmotnostní třídě, tentokrát při bočním nárazu, a to u vyfukovacího modelu „Luftikid“ neunikl vzduch, avšak v případě skutečné nehody by bylo nutno i zde počítat s těžkými zraněními.
Sedačka Ferrari by měla raději zůstat v boxu. Model „Kids im Sitz Ferrari Teko„ (15-36 kg) selhal v bočním nárazu, protože podle výrobce u dětí nad 25 kg už nemá být používána zádová opěra. Totéž platí pro sedačku IWH Trade Max Vario Max. Tyto příklady zcela jasně ukazují, že i starší děti potřebují plnohodnotné sedačky se zádovou opěrou a bočními stěnami. V každém případě je boční náraz druhou nejčastější příčinou úrazů s principiálně vyšším rizikem zranění než při čelním nárazu.
Jako problematickou hodnotil například švýcarský TCS ještě sedačku Baby Relax Evolusafe.
Vítěz roku 2008
Test ukázal, že v současné době existuje v každé velikosti několik dobrých dětských sedaček. Stejně jako loni dopadla i letos nejlépe dětská skořápka se základnou Isofix: Skořápková autosedačka Römer Babysafe Plus Isofix je velmi jednoduchá na montáž a díky základně Isofix poskytuje optimální ochranu při nárazu. Nepatrně hůře dopadla sedačka Jané Strata, která za bezpečnost obdržela dvojité plus a celkovou známku „dobrá“.

Ale bezpečné sedačky existují i pro větší děti. Polovina všech testovaných obdržela druhé nejlepší ohodnocení, známku „dobře“. Devět výrobků dostalo známku „uspokojivou“. Podrobné výsledky uvádíme v přehledné tabulce níže.
Letošní testy se zaměřily na nové produkty na trhu. V loňském roce byla nejbezpečnější evropskou autosedačkou vyhodnocena MAXI COSI CABRIOFIX se základnou Easyfix, která obdržela do té doby nejvyšší hodnocení bezpečnosti.

Problém s bočním nárazem
Při zkoušce bočním nárazem dopadly velmi špatně celkem tři modely a obdržely známku „nedostatečné-nelze doporučit“. Některé modely totiž ochranu při bočním nárazu zcela pomíjejí – u těchto modelů se musejí pro starší děti demontovat zádové opěry.

Aby byly při bočním nárazu optimálně chráněny i starší děti, měly by se používat plnohodnotné dětské sedačky se zádovou opěrou a bočními stěnami. Hlavové resp. boční airbagy ve vozidle totiž nedokáží chybějící ochranu dětských sedaček při bočním nárazu nahradit, jsou dimenzovány pro dospělé osoby. Obrázek vlevo ukazuje zkoušku bočním nárazem u dětské autosedačky bez zádové opěry. V takovémto případě dochází ke značným zraněním v oblasti hlavy, protože hlava dítěte narazí na vnitřní stranu dveří. Legislativa přitom nevyžaduje u dětských autosedaček ochranu při bočním nárazu, ačkoli k těmto úrazům dochází velmi často, uvádějí odborníci ze švýcarského TCS.

Také německý ADAC kritizuje, že pro normu (ECE-R44), která byla přepracovaná v roce 2005 a podle níž jsou dětské sedačky schvalovány, zatím nebyla předepsána žádná zkouška na boční náraz. Jelikož nebezpečí zranění při bočním nárazu je přinejmenším stejně velké jako při nehodách s čelním nárazem, požadují evropské autokluby již po mnoho let lepší ochranu při bočním nárazu. Mnozí značkoví výrobci důležitost tohoto požadavku uznali a svoje dětské autosedačky v tomto smyslu i bez zákonného přinucení důsledně vylepšují.

Zdroj: www.adac.de

© 2014 BabyStyle, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Internetový obchod EasyShop® 3.9 © IT STUDIO s.r.o.